Heart Chat Bubble

Mina smeknamn

Allu
 
Jag har FÖÖÖÖR många smeknamn, hehe.
 
Vad mina "Granbacka-kompisar" kallar mig:
Lenne: Det var en kille som började kalla mig det när vi gick i första klass. Men senast igår sa Winta, Lenne, kom här. Eller något haha.
Rosettina: Lawen började kalla mig det eftersom jag alltid hade olika rosetter i håret...
Winnea: Winta och Linnéa tillsammans...
Pettsson: En kille som jobbade på vår fritidsgård började kalla mig det eftersom... Lång historia... Men första dagen i fyran skulle han ropa upp alla. Då sa han Linnéa PetTersSon. (jag heter Peterson, ett s, ett t) Då sa jag: PETERSON. Han tyckte att jag sa Pettson. Så jag blev Pettson och Sana blev Findus eftersom hon alltid var med mig. xD
Lennich: Det var en period då Winta tyckte att allas namn skulle sluta med "ich"...
 
Vad mina "Vasa Real-kompisar" kallar mig:
Linnéa: Det är mitt namn.....
Gandalf: Jag själv kom på det... Nina är Legolas, Hedvig är Gollum/Dobby/Gimli. Hon har inte bestämt sig än, haha. :D
Det är väl typ det. Nej just det, råkade berätta för Walter om Rosettina. #förevigtdömd
 
Tuva kallar mig för "Oster Nea" alltså Moster Linnéa. När jag var liten sa jag också Nea haha.
En bild som inte har något med inlägget att göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback